A cannabis története

A bolygó legveszélyesebb kábítószere - mégis gyógyítottak vele!


Brit kutatók 5000 évvel ezelőtt használ gyógyszerek titkát keresve utaztak Egyiptomba, majd hazatérve izgalmas felvetéssel álltak elő: cannabis-származékokat használt az ókori orvostudomány.

A Manchesteri Egyetem kutatói (KNH Centre for Biomedical Egyptology) a Sinai-félszigeten kutatják az ókori egyiptomi medicinák titkait. A vizsgálat során a helyszínen élő beduinok által ma is használt tradicionális orvoslási kellékeket vetik össze a sírokban talált maradványokkal, továbbá alaposan összehasonlítják az ókori orvosi papiruszok leírásait és a beduinok gyógynövény használati szokásait is. Reményeik szerint a fáraó-kor gyógyászatának gyökereit tárhatják fel minden eddiginél alaposabban.


Kínában már 8000 éve ismerik

A cannabis talán éppen Távol-Keletről: a növény magjait ugyanis már Kr.e. 6000-ből származó kínai ételmaradványokban is megtalálták, míg az első írásos feljegyzés Kr.e. 2727-ből származik, amely megörökítette a szer orvosi használatát. A szent füvet Kr.e. 1200-800 között india forrásokban és az Atharvavédában is említették, ahol szintén orvosi használatra javasolták. A zoroasztriánus szövegek már változást jelentenek, ugyanis ott a kender kábítószer-jellegének örültek. A cannabis pszichotropikus hatását pedig először egy Kr.e. 100 körül írt kínai gyógynövénykönyvben részletezték.

A kender Európába a szkíták révén került el, akik Kr.u. 500-100 között honosították meg itt is az általuk már 1000 éve használt növényt. Mindezt Kr.e. 430-ban Hérodotosz is megemlítette, aki a kender rituális használatát hangsúlyozta. Európában hamar felismerték az orvosi lehetőségeket: Dioszkuridész Kr.u. 100-ban római medicinaként írta le a cannabist, míg 70 évvel később Galénosz a növény magjának pszichés hatásait emelte ki.

Az arabok terjesztették – Napóleon tiltotta


Az arab kereskedők a mind divatosabbá váló hasis-lázat kihasználva nemsokára Ázsia összes piacát elárasztották az új növénnyel, a középkori Európát pedig először Marco Polo tudósította az arab őrületről. A kereskedők mindenhová eljutottak, így magától adódott, hogy az Újvilág is hamar melegágya lett a gyógyászati kábulatnak: 1549 körül angolai rabszolgák cannabist vittek magukkal Brazíliába, ahol gazdáik megengedték, hogy a cukornád közé ültetve neveljék fel, majd az aratások közti szünetekben szabadon szívhassák azt.

1606-1632 között a legelső amerikai brit és francia kolóniákon is megjelent a kender - aminek nagyon fontos szerepe volt a brit gyarmatbirodalom fejlődésében -, ám a 17-18. században az ópium népszerűségben ekkor még felülkerekedett a hasison. A cannabist a tudomány is feldezte: 1753-ban Carl Linnaeus a Cannabis sativa nevet adta a növénynek.

1798-ban Napóleon Egyiptomban szembesült azzal, hogy a szegények körében széleskörben elterjedt a bódító hasis szívása. Ennek hatásait látva katonáinak megtiltotta a cannabis-használatot, ám úgy tűnik nem volt túl sikeres: a franciák magukkal vitték a zöld növény és a bódulat kultuszát, és 1843-ban Párizsban létrehozták a haisevők első európai klubját, a Le Club des Hachichins-t. Az új szert Angliában főleg orvosi célokra alkalmazták: 1890-ben Viktória királynő fájdalmait is cannabis-szal kezelték. A szigetországban - talán ennek is köszönhetően - a növényt 1901-re ártalmatlannak nyilvánították és a vele szemben fennálló tiltásokat egytől egyig törölték.

A leginkább érintett Törökország és Egyiptom kérésére azonban megkezdődött a szigorítás, és a növény 1925-ben a genfi egyezmény veszélyes kábítószerei közé is bekerült.

Az Egyesült Államokban a cannabist az 1840-es évektől Európához hasonlóan orvosi célokra használták, míg a hasist a perzsa patikákban árulták. Az 1910-es mexikói forradalom hozta meg az első komolyabb változást, amikor az onnan beáramló emigránsok magukkal hozták a "marihuána" kultuszát. Hamar megindult a propaganda a bevándorlók és azok bűnös szokásai ellen, így az általuk előszeretettel szívott marihuána a borzalmas bűnök szimbóluma lett.

Drog vagy gyógyszer?  


A II. világháború változást hozott: 1944-ben a LaGuardia-jelentés arról számolt be, hogy a korábbi kutatásokkal ellentétben a marihuána nem okoz erőszakot, eszméletlenséget vagy szexuális bűncselekményt, mégcsak nem is vezet függőséghez.

Az ENSZ már nem volt ilyen megengedő: 1961-es droglistáján a cannabis az opiátokkal és a kokainnal került egy helyre, mivel "kemény addiktív hatása van" és veszélyt jelent a közegészségre. Csak az orvosi és tudományos használatát engedték, és a korábban már ismerttté vált Anslinger részvételével működő WHO bejelentette: a cannabisnak nincs a modern gyógyászat számára értéke, és 25 év múlva el fog tűnni.

A szabályozás ellen számos tiltakozást szerveztek a szigorítást követelők, majd a Reagan-kormányzat is a jogszabályok szigorítása mellett állt ki. Az első elnök, aki maga is elismerte, hogy marihuánát használt, Bill Clinton volt, bár elmondása szerint "nem tüdőzte le".

     

Jelenleg is tart a vita a szer speciális gyógyászati célú alkalmazása körül, a cannabis ugyanis többek között alkalmas a rákos betegek kemoterápiás kezelése során fellépő táplálkozási nehézségek kezelésére, illetve a glaukómás betegek szemében az intraokuláris nyomás csökkentésére is. A cannabis gyógyászati felhasználása mellett érvelők nyomására jelenleg az USA több államában az orvosok - kísérleti jelleggel - felírhatnak cannabist a betegeiknek. Kanadában pedig 2005 óta cannabis-tartalmú gyógyszert is felírhat az orvos.

Az orvos.

   

Forrás: mult-kor

- Mó

1

2007-04-25 16:23:02

Arra volnék kiváncsi, próbálta-e már valaki?
Be meri e vállalni????

- évi.

2

évi.
2007-04-25 16:25:26

Én egyszer életemben beleszippantottam, de nem mertem leszívni,féltem,hogy túl jól esne és simán rászoknék...

- Mó

3

2007-04-25 16:26:51

Nem tudom, egyszer én is, de semmi hatással nem volt rám.
Hülyén vagyok összerakva.

- holajoda

4

holajoda
2007-04-25 16:28:04

ha azt mondom, hogy nem merem bevállalni, az úgy oké? :DDD

- Mó

5

2007-04-25 16:28:39

Ahha!!!!!!:))))

- ylosom

6

ylosom
2007-04-25 16:29:17

Én még nem próbáltam, de nincs is rá szükségem, nélküle is elég "fitt" vagyok. :)))

- Mó

7

2007-04-25 16:30:29

Fittnek én is, de állítólag filozófikus hangulatba kerül tőle az ember.
Na, arra vágyom!!!

- évi.

8

évi.
2007-04-25 16:32:48

Mirko igazolhatja, ő simán filozófikus lesz tőle, 4-5 óeán keresztül csak vigyorog.Na jó, ilyen csak egyszer fordult elő nálunk, de sztem nagyon vicces volt:)

- Mó

9

2007-04-25 16:33:37

Nem kell azt szégyellni, ha valaki filozófus amúgy is!:)))

- talema

10

talema
2007-04-25 16:45:35

Én minden alkalommal elmondom erről a véleményem. Gondolom, már unalomig ismert itt is.

"Én még nem próbáltam, de nincs is rá szükségem, nélküle is elég "fitt" vagyok. :)))"
Ylosom! Bocsi, de ez annyira elszállt, felsőbbrendű megjegyzés volt, hogy hajjajjj...

- Bus Tamás Farkas

11

Bus Tamás Farkas
2007-04-25 17:04:51

Egyszerűen amire nagyon oda kell figyelni, az a mértékletes és folyamatos feltöltés, mert a jobb minőségű fűtől könnyen túl lehet lépni a "normál" mennyiségen, aminek a következményei olyanok, mint a kemény drogokéi. Szóval egy fél grammnál nem ajánlanék többet belőle elsőre senkinek. Kis mennyiségben rendkívüli nyugtató hatással van az idegrendszerre, fokozza az ízérzékelést, a tapintást, viszont az időérzéked teljesen megváltozik tőle. Évekig tart hazamenni busszal, és óvva intenék bárkit is attól, hogy volán mögé üljön...

- Mó

12

2007-04-25 17:05:13

Talema, én sem vagyok ellene.

- Mó

13

2007-04-25 17:09:31

11
Kedves Bus Tamás Farkas!
Köszi tanácsokat, se sajnos nem élek vele.
Ugyanis nem tudom beszerezni.
De kipróbálnám, hogy milyen lehet. Hallottam már egy-két sztoryt.
van egy mondás: a macskát megöli a kíváncsiság.
Még jó, hogy nem vagyok macska:)

- kata

14

kata
2007-04-25 17:12:30

Mó:)
Úgy látom ideje lenne kipróbálni:)))

- Mó

15

2007-04-25 17:14:09

Milyen szempontból látod úgy?:)))))))))))

- kata

16

kata
2007-04-25 17:20:32

Mó:)))))))))
Ezt még ezt sem próbáltam, és lehet a jövőhéten meghalok :)))))))))
Mó, a hétvégén viszem a főnökömet bulizni:)
Megemlítette eljönne velem:-/

- kata

17

kata
2007-04-25 17:21:39

Mert még ezt sem próbáltam:)))

- Mó

18

2007-04-25 17:25:19

Kata, akkor mindent bele, libegjen az a szoknya!
Nem hiszem,hogy meghalnál, mert az a könnyebbik vége a dolgoknak!:))szoktam mondogatni magamnak!:)

- könyvszatír

19

könyvszatír
2007-04-25 21:25:04

visszatérve a posztra: nem nagy újdonság,
ebben a friss könyvben:
http://nektar1.oszk.hu/LVbin/LibriVision/lv_view_records.html?SESSION_ID=1177510929_738393740&lv_action=LV_View_Records&NR_RECORDS_TO_SHOW=1&GOTO_RECORD=1&RESULT_SET_NAME=set_1177528749_0&DISPLAY_RECORD_XSLT=html&ELEMENT_SET_NAME=F
pl. van egy óegyiptomi kép, amin egy isten épp adagolja a cuccot... :P
stb. - a szerző szerint a bibliában (ószöv.-ben) is sok utalás van rá...

amúgy Talema másodállásban díler? :P

- szfül

20

szfül
2007-04-26 01:02:23

mi van, moderálunk?!

- Ujbudai

21

Ujbudai
2007-04-26 01:09:41

Az írás forrására figyeltem fel. Utánanéztem kik és miért írták ezt a cikket.
http://www.mult-kor.hu/impresszum.php
http://tortenelemszak.elte.hu/intezet/gazdtars/gero.html
http://www.pocakos.blogter.hu/

Nekem nincs is több kérdésem.

- blogámia szerkesztő

22

blogámia szerkesztő
2007-04-26 01:18:00

szfül: ez most esztétikai gondokat okozott, sajnos túl hosszú a link, amit a kolléga beszúrt és ráadásul nem is használható...
de most már elfér, csak nem akartam, hogy a menüvel egyszer találkozzon felülről...

- szfül

23

szfül
2007-04-26 01:22:50

hosszú volt, igaz - de az javítható nem? de már nincs kedvem... pedig érdekes könyv.

- Mó

24

2007-04-26 07:14:12

Újbudai!
Én itt találtam:
http://www.gondola.hu/cikkek/54040
Nem loptam senkitől.
Ott a forrás, Ők is onnan vették.
Mi a probléma, nem értem!

- Zebra

25

Zebra
2007-04-26 08:05:07

Könyvszatír, hogy Talema kicsoda, annak könnyen utánanézhetsz, ha az avatarjára kattintasz. Ha utána is van vicces kérdésed, tedd föl.

- Szamárfül

26

Szamárfül
2007-04-26 10:04:04

grr már be sem megya komment...

na itt egy próbálkozás, hogy eltűnhessen a fenti csúnya hosszú link. talán műxik:
link

amúgy az ylosomra reagáló talemára reagáltam... és vége lehetne ennek az ovinak!

- talema

27

talema
2007-04-26 10:20:36

Amíg ki nem derült, hogy 'könyvszatír' egyenlő 'Szamárfül'-lel, még viccesnek is tartottam a 26-osban írt kérdést.
Most is leginkább röhöghetnékem van, de már nem a kérdésen röhögök...
Kinőttél az oviból? Csak a jeleidet cserélgeted nagy, okos, felelősségteljes felnőtt? :))
Szerk! Nyugodtan töröld ezt, de nem bírtam ki... néha belőlem is kibújik a rakoncátlan kisgyerek, ha van kinek a szintjére leereszkednem. S most ez kihívást jelentett... :) HIába, na. Nekem be kell érnem ilyesmivel... nyilván nem megy olyan jól a bolt, hogy ne itt üssem el az időmet...:))

- Bus Tamás Farkas

28

Bus Tamás Farkas
2007-04-26 10:21:45

Csak az az átkozott szénanátha ne lenne!

- Szamárfül

29

Szamárfül
2007-04-26 10:42:53

talema, sosem titkoltad ezeket az indulataidat... de hogy büszke is légy rá..?! a te "szintedről" pedig nem nyilatkozom. te voltál kioktató ylosommal szemben. ennyi.
de én csak a könyvek miatt jöttem. persze lehet ezen a szálon továbbvinni a témát....amihez előre is grat.

)

- talema

30

talema
2007-04-26 10:48:11

Indulat?
Nem vagy tisztában a fogalmakkal... :))
Örülök és köszönöm, hogy jókedvre derítettél ismét! :))

- Szamárfül

31

Szamárfül
2007-04-26 10:49:18

részemről a szerencse és a sajnálat.

- Zebra

32

Zebra
2007-04-26 11:07:57

Bocsánat, hogy belepofáztam anélkül, hogy tudtam volna (tudnom kellett volna?), hogy kihez szólok.

- Ujbudai

33

Ujbudai
2007-04-26 11:28:55

Mó!
"Én itt találtam:
http://www.gondola.hu/cikkek/54040
Nem loptam senkitől."

Nem, nem. Bocsánat ha félreérthető voltam. Nincs szó lopásról. Nagyon tisztességesen feltüntetted a forrást.
Megjegyzem én is a gondolán olvastam elöször a cikket pár napja. Ott láttam én is a forrásnál a "Mult-kor"-t. Csakhogy számomra ismeretes a Mult-kor "szakmai-kulturális beállítottsága".
Ezért linkeltem be neked is. Lásd saját magad. És ha drog liberalizáció párttal felfedezni vélsz összefüggést akkor az nem a véletlen műve... Talán sokmindent érthetővé tesz a cikkel kapcsolatban.
Ki és miért? Kinek érdekében?
Mindig ez a kérdés. Nos, a következtetéseket vond le magad, a Mult-kor -- Gerő András -- ...?
Igy már érthető miért jeleztem, hogy a cikk szerzője nem biztos, hogy legjobb szakmai ismerete alapján írta amit írt.
Vagy mondjuk finomabban úgy, a tényeket saját szájíze szerint kapcsolagatta/értelmezte össze.
Mi meg a gondoláról megkajáljuk...

- cheerleader

34

cheerleader
2007-04-26 12:25:26


Mó(ka)! A beszerzés nem lehet akadály! Van asztmás ismerősöd? Beszélj
vele.Biztos kisegít.
Tisztelettel:cheerleader

- Alien.x

35

Alien.x
2007-04-26 18:15:15

Csak egy megjegyzés: Szamárfülnek igaza van.
Talema nekem túl kioktató,és felsőbbrendű ezért nem olvasom már jó ideje.
Van akinek szimpi, nekem nem.

- talema

36

talema
2007-04-27 12:49:54

Hát, sosem mondtam, hogy nem vagyok megosztó személyiség. De az tény, hogy tisztában vagyok önnön képességeim hiányával, tehát eszemben sincs kioktatni, megbántani meg pláne bárkit.
Alien.x!
Mint soxor írtam, a padom az én padom. Ha jössz, szívesen látlak, beszélgetek, vitatkozom is ha kell, de elsősorban magamnak írom.

- Alien.x

37

Alien.x
2007-04-27 17:43:23

Talema, én nem tudok eligazodni rajtad!!! :)
Ez a hozzászólás tök szimpi volt, amit Ylosomnak írtál, meg tök bántó. Most akkor melyik vagy? Ez is az is? :)

- Mó

38

2007-04-27 18:03:07

Köszönöm, Újbudai, annyira nem vagyok politikailag tájékozott, hogy szégyellem magam:(((
Viszont ha részlehajló is a cikk, egyetértek a kitalálójával:)))

- escobar

39

escobar
2007-04-27 18:13:42

Mó! Abban a szerencsétlen hasisban vagy fűben mi az ami veszélyes?
Szívtuk reggeltől reggelig mégsem lettünk hülyék!!!!

- escobar

40

escobar
2007-04-27 18:14:55

Na jó én az lettem, de az más kérdéskör.

- Mó

41

2007-04-27 18:22:01

Pont azt mondom, hogy szeretném kipróbálni, Esco.
Mivel egyszer megtettem, és nem hatott rám, hátha azóta változott valami:)

- talema

42

talema
2007-04-27 18:30:45

OFF
Alien.x!
Van néhány téma, ami nálam azonnal leveri a biztosítékot, de akkor sem akarok bántó, kioktató lenni. Ha mégis kimondok ilyet, azt csakis olyan felé teszem, akit szimpatikusnak tartok. Aki nem számít, annak nem mondok semmit...
Nem, nem ez is az is; hanem "csak én"...:))
ON

Én sem próbáltam még sosem. De a legalizálás lelkes híve vagyok, s ha alkalmam nyílik rá, nyilván nem fogom azt mondani, hogy NEM.
Aztán majd elmondom, hogy nekem milyen volt...:))

- Mó

43

2007-04-29 14:43:10

Kíváncsian várom!:)

- 420

44

420
2007-05-02 21:46:45

Aki ki szeretné próbálni az tegye meg, egy cinyától senki nem fog függővé válni ! ne egyedül csináljátok mert társaságban sokkal jobb, mindenki flessel és löki a szöveget közben meg egymáson röhögtök XD egyszer kötelező... :DD

roll that shit,light that shit,pass that shit!!!!!

- fritz  george

45

fritz george
2007-07-11 12:31:20

kurva jo szivni ajánlom minden jo embernek

- Mó

46

2007-07-11 12:53:33

ahham, kjó:)))

- cyd

47

cyd
2007-10-01 14:35:02

érdekes a hozzáállásotok.
úgy tudom csak mentális függőséget okoz. vagyis épp annyira veszélyes mint egy szekta.
ha éppen mentálisan, lelkileg mélyponton vagy és akkor talál meg, akkor hatalmába kerít, és talán sosem ereszt ki.
ha ép ésszel kis mennyiséget kipróbál valaki, meg tudja állni, hogy egy hónapig nem kér belőle újra, akkor felül tud emelkedni a szeren.
van aki egy pohár sörtől is agressziv állattá vaálik, van akinek szétrobban a mája, akkor sem látszik rajta, hogy fogyasztott alkoholt. a narkotikumokkal ugyanez a helyzet. kis mértékben élvezetes, megadjuk a módját a fogyasztásának, és élvezzük, de ha csak a hatása miatt fogyasztod, biztos, hogy meg fog ártani!
először mikor haverokkal elszívtunk egy et, nem volt rám semmi hatással (azt leszámítva, hogy köhögtem tőle, mert nem dohányzom, és alig bírtam letüdőzni)
késöbb is csak megkóstoltuk, haverom teljesen kész volt tőle, (de csak azért, mert már eleve részeg volt addigra) másnak semnmi baja nem volt, bár olyan dolgokat is megcsináltunk, amit amúgy ittasan sem tettünk volna...
jó társaságban ésszel kis mennyiség jó lehet, de ne szokjon rá senki! (régi ismeretségemben van egy srác aki teljesen leépült, és az anyja csak akkor vette észre, amikor már rendszeresen lőtte magát kemény drogokkal. ha a mentális problémákat nem tudod legyőzni, a olyan mint a hitel. átmenetileg segít, aztán még súlyosabbá válik a teher!

- cyd

48

cyd
2007-10-01 14:45:11

legalizálásról:
véleményem szerint amit tiltanak az annál érdekeseb.
ha csak a tiltás a visszatartó erő, és nincs értelmes magyarázat, akkor semmit sem ér.
nekem a szüleim nem tiltottál a dohányzást, mégsem próbéltam ki soha. nem volt érdekes. passzívan viszont szívtam a füstöt nagyszüleimnél, mindig hányingerem volt tőle...
haverokkkal is együtt lógtunk, míg ők bagóztak, de sosem fogadtam el.
nem érzem úgy, hogy kihagytam valamit, azóta látom a nagy bagós haverokat mit szenvednek, hogy le tudjanak szokni, mert látványosan ráment az egésszégük.
az, ha nem tiltanák, de lenne kellő prevenció, ha a fiatalok találnának megfelelő szórtakozási lehetőségeket nem jelentene veszélyt csak néhány lecsúszott hippire.
szerintem sokan azért próbálják ki, mert úgy érzik (ha nem is tudatosan, mert akkor talán tennének ellene) hogy üres az életük, kell valami ami feldobja.
nincsenek normális közösségek akik összejárnának értelmes elfoglaltságokra. mi is csak kocsmákban futunk össze haverokkal. jó esetben van bowling, csocso, vagy akármi, roszabikk esetben csak a piálás, bagózás oszt csá!

- Narajana

49

Narajana
2007-12-11 17:50:34

Mindenkinek ajánlom szíves figyelmébe az Indiai Drog 2007 című írást. Üdv!

- Narajana

50

Narajana
2007-12-11 17:51:13

http://mesterekosvenye.virtus.hu/

- Khrm

51

Khrm
2007-12-12 10:10:39

én 20éve fogyasztok;)

- 52

52

52
2007-12-15 14:11:23

most is be vagyok tépve

- Mó

53

2007-12-15 17:50:00

hihetetlen....
és erre meg nem lehet kapni:(((((((

- esperigi

54

esperigi
2007-12-15 18:04:43

"csak mentális függőséget okoz"

Az ugyanolyan szörnyű, mint a fizikai függőség.

- triregol

55

triregol
2008-01-31 19:58:02

Én már rég nemhasználom(kb-3éve).Ma is hiányzik,nagyon élveztem.Egyiknaprol a másikra leraktam.

- Mó

56

2008-01-31 20:54:44

Triregol, az nem egy fogamzásgátló volt régen? bocsi.
De grat a leszokáshoz!:)

- LL

57

LL
2008-02-20 22:30:50

Hát én még csak 6 éve szivom, napi szinten, de jobbnak látom az életet, ellazít, kurva jól érzed magad, egyszóval jobb minden, és még tanulni is van kedvem mellette :)

- LL

58

LL
2008-02-20 22:31:48

ja és nagyon megváltozik az idő

- dave

59

dave
2008-03-18 00:44:00

LL
teljesen igazad van, nem akadályozza az embert semmiben ez a kis szórakozás, csak meg kell tanulni használni, én 1szakmát és 1éretségit szereztem úgy hoogy napi szinten csináltam, és tényleg máshogy látod a dolgokat.

- Viki

60

Viki
2008-04-01 08:08:08

Én már próbáltam és szeretem és szoktam is szívni!!!Szerintem az egyik legjobb dolog a szex mellett!

- degou

61

degou
2008-04-10 12:54:27

én is próbáltam és élek is vele!
amúgy nemcsak, hogy jókedved lessz tőle, még a szexben is segít, ugyanis sokkal tovább bírja az ember!szerintem nincsen vele probléma! nem vagyok függő, csak elég ritkán szívok... szóval ennyi!

- bazsikazugló

62

bazsikazugló
2008-05-26 22:34:26

ÉN meg azt nem értem hogy hogy van az hogy amit más országba lehet azt nálunk miért börtönnel büntetik? biztos nem a kormány van elfuserálva:)lol

- 2pac

63

2pac
2008-05-29 10:19:37

tutti nincs fu re .probaldki de jekkenert

- primummobile

64

primummobile
2009-07-20 23:31:32

Simán, szeretek élni vele, de csak mértékkel, és kvázi-rituális meditációs keretek közt. Egymás után több ízben való használat lelkileg is megvisel, kifáraszt.
Baromi könnyen rákattan az ember, ha unatkozik.

Érdekes maga a kérdésfeltevés, hogy az elején, hogy aki kipróbálta, vállanli meri-e. Demagóg dolog, aki nem meri vállalni ezt, kizárólag a társadalmi megítéléstől tartva teszi ezt. Egy az emberiséggel egyidős használatnak örvendő alapvető kultúrnövényről van szó, és semmivel nem elítélendőbb füstjének belélegzése, mint a dohányé, vagy az erjesztett növények levének szürcsölése.
Kultúrafügő
--> és mint úgy, a nyugati társadalmakban nincs kulturális beépültsége, így társadalmilag "gyanúsnak" tekintendő...

- Mó,az ösztönlány

65

Mó,az ösztönlány
2009-09-10 09:38:07

primummobile: pont ez a meditációs része izgat engem is
De sajnos még nem volt szerencsém hozzá, hogy átéljek egy ilyen élményt

- andrisvagyok

66

andrisvagyok
2010-11-30 07:23:31

Mekkora hozzászólások vannak 2007ből. Eszméletlen. Mintha akkor hú de konzervatív lett volna a világ.
Igen, próbáltam, 4 éve, azóta szívom, szeretem, ellazít, egyetemre járok mellette és melózom!
Jobb tőle a szex, a közérzet, minde jobb, ha az ember magtanulja használni.

Nem akkora ügy ez.

keep smokin safe, guys :)

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?